...........................................................................................................................................................................................................................................................


RASA INI..`
Thursday, March 3, 2011 | 5:33 AM |
DALAM SAMBIL AKU MEMBUKA AKAUN FACEBOOK KU, TUMPUANKU TERALIH PADA SEORANG SAHABAT YANG AKU KENALI,,,, SECARA TIBA2 BAYANGAN NYA MUNCUL BERLEGAR2X DI RUANG FIKIRANKU... LANTAS AKU MELEWATI AKAUN  FACEBOOK MILIKNYA.... KU LIHAT DAN KU AMATI SETIAP YANG MEMENUHI RUANG AKAUNNYA... TERTUMPU PERHATIANKU PADA SATU PERASAAN KAGUMKU PADANYA.. MELALUI KISAH HIDUP YG MERUMITKAN.... KEHILANGAN SEORANG  INSAN YANG TERSAYANG DALAM HIDUP NYA.... MATAKU TERTUMPU PADA SETIAP WAJAH YANG TERISI DI DALAM NYA.... KU TENUNG DAN KU TATAP GAMBARNYA... WAJAHNYA TIDAK PERSIS SEKALI DGN WAJAH KEKANDANYA... TIADA APA YANG DAPAT MENYAMAKAN MEREKA  BERDUA,,HANYALAH DI LAHIRKAN DARI RUANG YANG SAMA.. DI  KANDUNGKAN SELAMA 9BULAN SEPULUH HARI DAN DI LAHIRKAN MELALUI SATU RAHIM YANG SAMA... NAMUN INILAH YANG MEMBUATKAN AKU BEGITU KAGUM DENGAN NYA,,,  DI SEBALIK WAJAH NYA YANG TENANG ITU TELAH DPT AKU SELAMI  SATU SEMANGAT YANG AMAT KUAT YANG TIDAK DAPAT DI PERLIHAT PADA SERAUT WAJAH TENANGNYA..... ATAU MUNGKIN DI SEBALIK SIFAT NYA YANG KADANG KALA DI ANGGAP SEPERTI KEBUDAK-BUDAKAN DAN ADAKALANYA BLURR ITU ADALAH SATU CARA BGNYA UNTUK TERUS MELALUI HIDUP DAN MELUPAKAN  SEGALA KESEDIHAN YANG DI HADAPINYA...
AKU PERCAYA..... DIA ADALAH SEORANG LELAKI YANG BAIK DAN BIJAK DALAM MEMBUAT SEGALA KEPUTUSAN DALAM HIDUPNYA....SEMANGAT NYA YANG DIA MILIKI ITU PASTI AKAN MEMBAWA SATU KEJAYAAN SATU HARI NANTI...
SETIAP WAJAH YANG MEMENUHI RUANG  FOTO ALBUMNYA AKU LIHAT DENGAN PENUH TELITI...... RAKAN2NYA,KELUARGANYA... DIA MEMILIKI ADIK2X YANG SANGAT COMEL DAN ADIKNYA ITU PASTI MERASA BERTUAH MEMPUNYAI SEORANG ABANG SEPERTINYA.... SAMA SEPERTI AKU .... YANG MERASA BERTUAH MEMILIKI SAHABAT SEPERTINYA...
DALAM MASA YANG SAMA AKU MELIHAT FOTO2X GAMBARNYA....SKRIN LAPTOP BERBUNYI MENANDAKAN ADA YANG  MULAI "CHAT".... KU LIHAT KU AMATI... WAJAHNYA PERSIS TIDAK BERBEZA DENGAN WAJAH YANG KU LIHAT SEBENTAR TADI..
AMAT SAMA.... SETELAH BERBALAS2X CHAT....DIA MULA MENANYAKAN KHABAR TENTANG SESEORANG LELEKI.. KU LIHAT DAN AKU AMATI INI ADALAH SAH,,, DIA ADALAH ADIK KANDUNG KEPADA SAHABATKU INI...PADA MULANYA DIA SENGAJA MAHU MENGELIRUKAN AKU..NAMUN AKU DAPAT MENANGKAP DENGAN BETUL,,MEREKA DALAH SAUDARA SEIBU...
ADINDANYA BERTANYAKAN TENTANG KHABAR KEKANDANYA.AKU MENJAWAB BAHAWA KEKANDANYA SIHAT.. DARI SINI AKU DAPAT MENEKA BAHAWA MEREKA ADALAH SAUDARA YANG SANGAT AKRAB DAN SALING MENYAYANGI SATU SAMA LAIN..... AKU DAPAT MELIHAT KEBAHAGIAAN ANTARA MEREKA,,,
SAHABATKU... AKU SELALU MENDOAKAN MU YANG TERBAIK DAN BERHARAP KAU TERUS KUAT DAN BERBAHAGIA BERSAMA KELUARGAMU YANG TERSYANG...
JANGAN BIMBANG.. AKU AKN SELALU ADA MENYOKONG MU DI BELAKANG...
bersabarlah menghadapi segalanya.....



/