...........................................................................................................................................................................................................................................................


KEJUTAN....
Thursday, March 17, 2011 | 7:22 AM |
2TAHUN LALU.... SAAT KESAKITAN JUGA AKU MASIH MAMPU TERSENYUM DAN BERJENAKA,,,, INILAH SEMANGAT YG AQ MASIH MILIKI SEHINGGA AQ MASIH MAMPU BERTAHAN SEKUATNYA...
INILAH YG DINAMAKAN PENGORBANAN DLM KESKITan,,
Mmg sakit jika kulit tersagat di jalan tar hitam yg rata bukan,,,,
sememangnya ia adalah pengalaman ngeri yg berulang kembali.....10tahun yg lalu aku juga melalui hal yg sama,,,,tidak semua percaya akn ini....tapi inilah kebenaranya....aku sudah mula kemalangan sejak usiku 7tahun lg.... waktu itu aku di sekolah rendah lagi....dan tiada siapa yg masih mngerti dan fkirkan kejadian seketika dewasanya nnti,tiada siapa pn yg dapat menjangkakan,,,ketika berumur 7tahun,aku kemalangan di Sungai besar,SELANGOR bersama kakak dan pkcikku....,,,pada mulanya kami semua dihantar di hospital klang..tetapi atas saranan doktor,aku di nasihatkan untuk dihantar ke hospital kuala lumpur atas alasan aq perlu di rawat dgn lebih baik kerana luka parah yang memerlukan aku menjalani pembedahan plastik surgeri ke atas wajahku yg luka parah.ibu di beritahu peluang untuk hidup aku cumalah 50/50....aq mengalami luka parah di bahagian muka.... bahagian pipi kiri dan kananku hancur terbelah..pergelangan tangan ku pula patah...jika ada gambarku sewaktu kemalangan ini,akan aku kongsikan,tetapi maaf sekali.... aku tidak punyainya....
sewaktu aku di rawat di HKL hanyalah ibuku yg menjaga aku di sana.....dan kakakku pula telah dijaga oleh nenek.. ibula terpaksa meninggalkan adik yg masih kecil dan belum mengerti apa2x bersama makcik ku...
aku koma....sejak ibu mngetahui aku koma,ibu seperti tidak keruan...melihat aku yg koma... kepalaku pula mngembung seperti belon,ibu mulai risau akan apa yg bakal terjd akn dtg...
hampir 10 hari aku koma tidak sedarkan dan akhirnya aku mulai sedar....... aku melihat sanak saudara dtg menziarah aku... hari demi hari aku semakin pulih...walaupun aku masih lg perlu berulang alik dari TG>karang  keKLuuntuk temujanji dgn doktor,.ibu tetap sabar....




setelah sepuluh tahun,,,,
dan kini...inilah aku....
walau aku tidaklah mendapatkan wajah secantik bidadari,aku tetap masih bersyukur aku masih bernasib baik kerana aku masih mampu bernafas sehingga kini....
IBU TERIMA KASEH TIDAK TERHINGGA PADAMU IBU......
ABAH..... TERIMA KASIH TELAH MENJAGA DAN MENDIDIK AKU SEHINGGA KINI..


Sejak di sekolah lagi aku sudah di ajar erti sabar... sejak di bangku sekolah rendah lg aku sudah mulai di ejek dan di hina kerana wajah pemberian Allah ini....aku mula dicaci dan dihina bertubi2x sehingga aku hanya mampu terduduk dan meratap sepi tanpa lg air mata yg mulai mengalir....
mulai dari situ aku mulai bljr untuk bersabar......
mak kata....'diamkan aje.penat nanti diam la'
sehingga kini aku menggunakan kata2x itu sebagai hikmatku......sehingga aku sedah bergelar seorang pelajar juga aku masih lagi melalui perkara yg sama,,,,aku tiada masa untuk melayan perkara2x BODOH seperti itu kerna aku bknlah seorang bdk kecil lg,,,,usiaku juga sudah mningkat dan aku sudah tahu mngenal yg mana emas dan yang mana permata.... hanya budak kkecil shj yg akn melayan perkar2x seperti itu....dan kata2x abah dan mak lah yg mnjadi penyuntik semagat ku sehingga kini...
kini aku menjalani khidupan ku sendri...aku menimba ilmu.....untuk masa dpn dan kerjayaku....

/