...........................................................................................................................................................................................................................................................


Sunday, August 12, 2012 | 7:26 AM |

sebelum pape pun... nk bagi salam dulu la.. assalamualaikum..
hummm  masing-masing sibuk prepare nk rye.. aku??mo0d rye tu xbyk la.
sem nie byk kne pikir. byk nk guna duit.hmmm payah...
tahun nie tahun yg paling byk menduga aku.. banyak benda jadi dan byk yg aku kena lalui.
lagi dan lagi dtg menimpa... humm semua aku bertahan dan aku belajar untuk kuat demi masa dpn,keluarga dan masa yg akn mendatang..
Aku sentiasa mohon pd Allah supaya aku diberi kekuatan untuk bertahan meski aku sndiri..
aku selalu berharap aku msh diberi kesempatan tuk belajar dari kesilapan...
aku bersabar dgn cacian org krn satu harint sesiapa yg sabar pasti akan jd juara....
aku percaya itu.
cerita satu :-
hmmm aku sndiri tau apa yg aku buat nie mmg salah dan xsepatutnya terjadi...
tapi...... sesungguhnya mmg aku xberdaya nk mmperslhkn sesiapa. 
entah siapa pn aku xtahu siapa yg berslh.
aku ataupun dia.
mmg perasaan tu xblh nk paksa dibuan atau disimpan.
tp entah. dia sdh xseperti yg lain.
kini xsendiri. tp dia sdh mnjd yg lainnya.
cerita dua:- 
apa kau nk lg pn aku xtawla.xhabes2x kau nk menyalak xtentu pasal.
org dh xnk kau tu kau xyh la nk hegeh2x...
bkn men kau mnyalak ag eah. skrg bkn cerita aku yg tgh HOT. tp aku rasa cerita kau yg tgh HOT.
bialah susah crik DUIT asal xberhutang dan XMAMPU nk bayar. 
kalau kau xsalah,asal kau nk lari2x bila org tu dtg mntk hutang. ha ha ha..
kat situ da nmpk. ha ha ha. eh tp bkn ke kate nye kau nie ank org kaye. kate org la. aku xberapa nk kata lagi la,hahahaaa
entah.cerita kau mmg tgh pns kot. kau nk jual cerita aku,dipersilakanlah.
aku xsalah dan aku ada je kt sini n aku xlari kemana-mana.
ha ha ha. skrg kau tgh mncrik psl dgn org sekeliling kau kn.. org yg ada dkt kau tu tu kau tgk kn jela brp lama akan tahan dgn kau.
skrg aku dah mampu tunjuk pd dunia aku mampu berdiri ats kaki sendiri dan aku mampu hdp sendiri.
skrg kite tgk siapa yg xde GENG. ha ha ha.
sbnrnya kau yg mulut puaka.. bkn org lain. hahahaha


hmmm dh xlarat nk cerita dah.. nt sambung okay. nk rehatkan minda.... nt ad gossip nk cerita..wsslm.

Friday, May 25, 2012 | 9:16 AM |
assalamualaikum...
skrg nie buat entry special tuk bfday gurlz....
cik pinker....kerr kerr....
hohoo kjp lg genap umo c tua nie 20thn.
da tua ganyut da dak nie.
dah blh kawen dah nie.. hakhak..
agak2x ape la cik dayan bg kt c tua nie.hahahaah :P

nie la c brg kakak tua..
xkira la kt mana pun mulut dye xreti stop..pot pet pot pet
suara dala lantang. ikot suke dye je nk melalak.
bising tau x.
tp kan nt kalau dye diam,cm pelik gak..
dia buang tebiat ke apela kn..takut gak.hahaha

acctually this pmpn nie very special for me..
c kakak tua...!!! :P :P huhuhu
dulu dia ckp dia kutip aku...
so sad weh... hancur luluh haty gua beb.
hahahah bak tercucuk sembilu..
alamak over plak. hahahaha
apa pn aku rasa bahagia selama aku menjdi
seorang pengemis berdua dgn c kakak tua nie.

dulu masa gua slalu jd pngemis dgn c gemok nie gua selalu couple dy.
diusung sana sini. g toilet???hmmmmm xla..
ape la korg nie pikir bukan2x lak.hahaaa
dulu nk g mana2x pn ngn c kakak tua nie ha.
sebelah dia tu,dgr jela dye pot pet2x...hahaha
by the way,
semua masa lalu tu kekal sebagai yg terindah.
xk ada yg sama mcm c tua nie.hahahhahaha

bfday dye nie nk bg adiah apa??
hmmmmm tetibe klaka lak..teringt masa dulu.hahaha
ramai tau kott kitorg gadoe.hihih
malu lak ittterrr..hahahaha
dulu gadoe..skrg ingt2x kalaka...hihihi
pape pn 4 give me 4evrything..heee
dah gadoe, dye pulang kan adiah aku pnh bg kt dye..
masa tu plak tgh darurat, aku buat air kt cwan tu, aku guna..hahah
terukkkk seyhhh piza..hahaha
apo nk buek... cawan xdo..hahaaha
tgh mrh..bese la tu.. pape pn blh jd.heee..
tp bunga tu ko bawak lari asal????
asal xpulang gak??
aku tggu2x gak.. hahahahahaha
xdela..
gurau2x je. hhahahahaha
aku kt kmpg la skrg nie..
kalau x aku dh g pelok cium kau da weh...
rindu nk kiss2x..huahahaha
bkn less la weh..nie kaseh syg.
korg pe ade?
hahahahaahahaaha
alamak da lbh pkl 12 la post entry baru nie. dye pn da offline kot,
hahahaahahahah
apoo nk buek..hahahaha
tggu aku balik...
insyaallah aku cri kn sesuatu yg istimewa untk kau nt..
kalau bg katak ok x??hahah
kalau katak ary2x kucing ak dpt katak weh.hahaha
tggu la aku balik ea c tua. hahaha
  "SELAMAT HARI LAHIR UNTUK SAHABAT TERSAYANG..
NURUL SAFIKA NAGWA BINTI MISKON"
NI MASA MUDA2X,JGN KUTUK GAMBO NIE EAH..HUHUH


semoga panjang unur dan murah rezeki...
harap kau akan lebih bahagia di masa2x akan datang dan semoga tabah mengharungi mas2x yg meniti hari yg semakin tua dgn cik dayan wijaya...

"LOVE U UNTIL JANNAH.."
titian perjalanan..
Monday, April 23, 2012 | 7:45 AM |
assalamualaikum...
rencah kehidupan..adakala suka ada kala suka...
dlm kehidupan kite xblh tentukan seberapa lama kita akan bahagia dan seberapa lama kita akan sengsara..
yg pastinya xada sesiapa pn yg mahu sengsara walau sesaat bukan..
dlm dunia nie semua org nk bahagia je kan...

tp kita xlayak nk tentukn semua tu.kita hanya mampu merancang dan berdoa..
selebihnya hanya yg berhak yg tentukan.. sakit bukan jika berlaku sebaliknya drpd apa yg kita jangkakan..
nie la putaran hdp... kdg dia ats kdg di bwh..
sebagai umat manusia yg berada di bumi Allah ini...
berusahalah untuk mncpai yg terbaik untk mndptkn yg terbaik...nescya akan ada pelangi nnt..
bersabarlah... ia akan tiba..

kpd masa lalu ku..
ia adlah yg terpahit dan ia yg xakan terlupa selamanya....
mgkin ada terselit yg terindah.
namun ia nya hanyalah sementara dan duak sebaliknya...
namun Allah itu adil bukan...
segala yg kau cipta,akan ada org lain yg akan mnciptakn buat kau..
dan kau xkn dpt lari kemana skalipun...

kpd masa kini ku..
terima kasih krn ada di sisisaat dukaku...
terima kasih untk perhatian dan ksh sygmu...
terima kasih untk segala2x nya yg telah tercurah..
perlu kau tahu satu..
bukan kekayaan dan harta yg aku pinta..
cukuplah sekadar perhatian dan usikan manja..memadai sudah...

kpd masa yg akan dtg...
berusahalah sehabes mgkin untk mempertahankan benteng pertahanan yg terbina..
dan jika mgkin aku kn yg terbaik, kau berhak mndptkn yg lbh baik...
jika aku diterima seadanya..
maka bersyukurlah aku kpd nya...atas kurniaan terindah ini...

p/s
jika aku xbgn hari esok,berdoalah ke hadrat Illahi yg terbaik utkku..
mohon kemaafan dan silap atas kekhilafan diri..

shanafieza..